Handphone, antara penyebab kenapa sakit leher dan bahu!

Ya, benar. Cuba perhatikan keadaan sekeliling kita di tempat awam seperti LRT, shopping mall mahupun di ruang pejalan kaki. Sambil berjalan, berdiri, makan malahan ketika berbual-bual juga mata akan melihat ke skrin handphone.

Ianya bukanlah satu kesalahan untuk melihat skrin handphone, tetapi POSTUR badan yang tidak sesuai ketika melihat itulah penyebab utama kenapa ramai yang mulai mengadu sakit leher dan bahu. Postur badan yang tidak baik menyebabkan ketidakseimbangan otot dan mengganggu keseimbangan tulang belakang adalah punca leher membengkok ke hadapan.
Simptom-simptom sakit leher.

Tanda-tanda sakit leher

Tanda-tanda mengalami sakit leher boleh dirasai dengan ketegangan pada otot leher, kesukaran pergerakan kepala, kesakitan pada sendi leher, sakit di bahgian belakang kepala dan sakit di bahagian bahu serta rahang.

Rawatan Fisioterapi Sakit Leher

Evercare Physiotherapy menawarkan rawatan sakit leher ini dalam satu pakej lengkap dan komprehensif dengan satu harga sahaja iaitu RM70.00. Pakej kompreehensif pada satu kadar harga ini merangkumi khidmat;
  • Consultancy - Physiotherapist akan buat penilaian keadaan pesakit terlebih dahulu sebelum merangka program rawatan dan pemulihan yang bersesuaian.
  • Pain management - Mengurangkan rasa kesakitan pada otot leher dengan menggunakan peralatan seperti ultrasound, laser dan pek terapi panas atau sejuk.
  • Program Senaman dan Pemulihan - Postur badan yang sudah melengkung dengan keadaan leher ke hadapan akan dipulihkan dengan satu program senaman untuk menguatkan kembali otot-otot yang telah dikenalpasti bermasalah.
Untuk mengetahui lebih lanjut berkenaan rawatan fisioterapi sakit leher atau rawatan fisioterapi untuk frozen shoulder yang ditawarkan, kami boleh dihubungi di talian:


No. Tel : 013-4288 398
atau